01 augusti 2011

Bäst hittills!

Jag plockade igår på Engelbrektsturen min bästa placering hittills i långloppscupen. Det blev en 11:e plats. Under hela loppet hade jag noll koll om att min placering var så pass bra och blev mäkta förvånad när Bengan kom och gratulerade till ett fint lopp efteråt.
Kul att det går fort ibland! Trodde verkligen inte innan att det skulle gå så bra som det gjorde. Jag kände mig i bra form och så, men banan talade inte för mig. Jag är ju inte direkt killen med klungans bästa slätdrag om man säger så:) Men jag pinnade på och bidrog med en hel del dragjobb under loppet. Lite snöpligt blev det dock i avslutningen där målgången inte gick alls som jag trodde innan. Släppte iväg en kille lite väl lätt där och kunde med lite vassare armbågar tagit en topp 10 placering. Men det hoppas jag kommer snart ändå, Finnmarken!?

Imorgon är det slut på Norrköpingsvistelsen för mig i sommar och jag åker tillbaka till Karlskrona för att spendera sista semesterveckan där. Ska bli kul att se alla där nere igen! Kan nog bli en fika eller två i veckan, vem vet, kanske att jag tar ett dopp i det blå också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar