21 augusti 2011

Ny landsvägshelg


Jajjamen, nu har det körts landsvägstävling igen, den här gången var det götalandsmästerskapen som stod på schemat.
Tempo igår och linje idag och jag var taggad till max. Första gången någonsin för mig på en tempocykel igår, och jag hade egentligen inga förväntningar på mig själv. Så efter lite tips gav jag mig iväg för att avverka de drygt 26km som banan mätte.
Under de första minuterna åkte jag mest och tänkte på ljudet från dischjulet och åkte på rent adrenalin, sen var det bara att fortsätta att hålla ett jämnt tryck i pedalerna in i mål.
Jag brydde mig inte om att stanna vid målet för att höra min tid utan jag rullade direkt tillbaka till bussen, så det var smått förvånande när jag senare såg resultatlistan och konstaterade att jag slutat på en 17:e plats. Fatta det! Hur gick det till egentligen?
Jobbigt var det i alla fall, men tillräckligt motiverande för att jag skulle tycka det var kul, tom innan jag såg resultatet;)
Fick ju låna en rätt schysst hoj också om man säger så:)

Linjet idag var en snabb historia. Inte nog med att det var start redan kl 08:00 imorse, distansen var "bara" 112km, så vi var i mål redan vid 10:30.
Under loppet försökte jag vara så aktiv som möjligt och hjälpa laget så mycket som möjligt. Oturligt nog vurpade Paul och tvingades bryta, därmed försvann också vårt starkaste kort för dagen.
In mot mål blev det en klungspurt om fjärdeplatsen då tre pers gått iväg och gjorde upp om pallplatserna. Jag drog igång spurten alldeles för tidigt och det tillsammans med att jag blev stängd, trängd och hindrad på upploppet resulterade i en 15:e plats. Bättre lycka nästa gång:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar