11 september 2011

Pallplats!

Kunde väl knappast avslutat säsongen på ett bättre sätt än att få kliva upp på pallen. Om än på tredjeplatsen men ändå.
Tillsammans med SM var det här årets lerigaste race, troligtvis det lerigaste. SM var mest blött.
Underlaget var minst sagt oberäkneligt och ibland spelade det ingen roll om man höll tungan rätt i mun, man fick ändå chansa och hoppas att cykeln gick dit jag ville:)
Men trots konstant skrap och knaster från både bromsar och växlar var det riktigt kul!

Precis som igår vann Mattias Wengelin och tvåa blev Tomas Kristoffersson.
Jag kämpade länge mot Erik Karlsson och Stefan "Guden" Carlsson om tredjeplatsen och efter drygt halva tävlingen var jag i spets och körde, och ut på sista varvet fick jag en liten lucka som sedan växte hela vägen till mål. Fantastiskt skönt att avsluta på det här sättet.

Nu lägger vi Säsongen 2011 bakom oss och blickar framåt.
Drar iväg med båten ett tag nu och när jag kommer tillbaka är det inte långt kvar till en ny säsong startar, cykelcrossen räknas ju faktiskt till 2012 års säsong.
Planen är att jag åtminstone ska köra några deltävlingar i cupen och få smaka på mjölksyra som alla andra:)

Skepp ohoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar