11 januari 2012

Första gången någonsin!

Idag hände något som jag aldrig tidigare upplevt på jobbet.
Vi åkte ut en bit söder om Karlskrona för att komma till öppet vatten och skjuta med kanonen ombord. Normalt sett brukar jag ha stenkoll på hur vindarna är dagarna vi ska ut med båten men idag hade jag missat att kolla det, men det pratades på morgonen om vindstyrka kring 10-12m/s. Där någonstans blev jag lite orolig och tänkte att det här kommer bli en jobbig dag med mycket vågor och rullningar!

Men, vi gjorde vad vi skulle, vi var ute och skjöt. Jag satt inombords hela tiden och kände av att det gungade lite, inget speciellt, och efter ett tag tröttnade jag på uppgiften och gick för att leta efter en någon att avlösa mig. Och vad hittar jag då när jag kommer ner i mässen? Jo, där ligger två pers och klagar på sjösjuka, och berättar att ännu en sitter lite längre bort i sjösjukekoma.
Mäkta förvånad konstaterar jag att det nu alltså är tre sjömän som alla är sjösjuka samtidigt som jag mår bra. Det har aldrig hänt förr! 2012 hade knappast kunnat börja bättre:)

Hoppas det fortsätter lika bra! Jag ser redan fram emot sommaren och cykelsäsongen och längtar något otroligt efter att kunna cykla i kort-kort igen:) Bring it!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar