25 januari 2012

Jobbar vidare!

Efter att ha sett schemat på jobbet i måndags gjorde jag snabbt och lätt upp en plan i huvudet för veckans träning.
Schemat visade fys både måndag och onsdag efter fikat, och dessutom bara sex timmar på fredag. Perfekt upplagt för tre pass på monarken tänkte jag och i min snabba plan blev tisdagen en vilodag för att slippa köra slut på sig efter en heldag på jobbet.

Det gick enligt plan och allt var frid och fröjd enda fram till efter lunch idag, då skulle plötsligt allt göras på en gång och att fystiden därmed skulle brinna inne var ingen högoddsare direkt.
Mycket riktigt, jobbet drog ut på tiden och jag var hemma först vid femtiden. Men för att inte pajja planeringen gjorde jag ändå som bestämt och drog ett TC-pass.
Det var rätt tungt tills den sekunden jag började trampa och allt bara flöt på. Fortfarande inga monstruösa siffror att bjuda på, men 5,2W/kg på sista intervallen är jag ändå nöjd med efter så långt uppehåll!

Det här bygger vi vidare på! Imorgon väntar först "logistik-konferens" på jobbet och därefter kickar jag till gymmet med Henrik.

En mycket glädjande sak idag var att mina Nespresso-kapslar anlänt! Nu lär jag kuta omkring hög på koffein både här hemma och på jobbet för jämnan:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar