16 maj 2012

Roxen runt

Idag blev det en riktig "feel good-runda" på cykeln. Bestämde redan förra veckan att jag skulle ta ett varv runt Roxen någon gång när jag var hemma och idag passade perfekt.
I vintras tog det nästan 5,5h runt när jag och August körde. Idag var jag tvungen att skarva för att det ens skulle bli 4h:)
Skarvade på med en av mina absoluta favoritsträckor, Kuddby-Konungsund. Egentligen en lång raksträcka som vid rätt förhållanden är rent av magisk att cykla. Allra bäst är det en sommarkväll med vinden i ryggen och cykla in i solnedgången, idag hade jag vinden till hjälp och solen skinande högt upp på himlen, det funkar väl det också...

Imorgon är jag sugen på att plocka fram speed concept:en och mata lite tempo. Kanske tempointervaller mellan Kuddby och Konungsund?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar