12 maj 2012

Sagan om bandbreddens återkomst!

Länge sen sist nu men det har sin förklaring och den är enkel, två veckors övning i områden utan täckning. Ibland har man skymtat land och haft nog med bandbredd att kanske kunna kontrollera sin mail, men inte mycket mer, så jag får väl ta vid där jag slutade senast.

Hammarö 3-dagars avslutades väl inte helt optimalt direkt. Ett varv in på sista etappen kör två killar ihop med varandra framför mig och vurpar. Det gick så fort att jag inte hann med något annat än att tänka "det här kommer inte gå..."Jag kör rakt in i dem i 40km/h och både jag och cykeln gör en volt och slår i backen med en rejäl smäll. Min första tanke när jag reser mig upp är att hitta cykeln och fortsätta men efter några sekunder känner jag att det gör rätt ont i handleden. Som tur är får jag hjälp av vägen och sjukvårdarna är snabbt på plats och lindar handled och kontrollerar skador på rygg och huvud, men allt verkar vara ok.

Efter en kvart i vägkanten börjar det göra mer och mer ont i axeln och senare kan jag knappt röra på mig utan att det gör äckligt ont!
En snäll åskådare lånar ut sin telefon så jag kan ringa pappa som står några km bort i langningszonen och väntar och meddela att jag kraschat. Samma åskådare inspekterar även min cykel och konstaterar att den ser fin ut, på håll. Vid noga inspektion visar det sig att framhjulet är skevt och ramen är sprucken... Kul!

När pappa kommer påpekar han en bula i pannan som jag inte märkt och när jag tittar på hjälmen ser jag att även den spruckit i fallet.

Efter allt det här kände jag mig sådär motiverad att dra ut på sjön kan jag säga. Med nedsatt rörlighet i axeln och armen blev arbetet lite svårare än vanligt!
Som tur var hade vi vädret på vår sida och det blev en ganska stillsam övning, så jag slapp i alla fall undan sjösjuka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar