28 augusti 2012

Besvikelsen...

...som slog till idag när jag för en gång skull tränade på min mtb. Planen var att åka ner till Alboga i Söderköping och köra några varv på deras motionsspår. Det är precis lagom lättåkt/tekniskt för att man ska kunna hålla en relativt jämn och hög fart hela varvet. Lagom kuperat och lagom tekniskt (för att slippa psykbryt nu när min teknik inte är vad den varit).

I alla fall har det varit så...
Nu var allt förstört! Stora delar av varvet var grusat, andra delar var tillplattat och ordentligt breddat. De fina stigliknande spåren såg jag inte skymten av. Är man lite skicklig kan man nästan ta sig runt varvet i rullstol, inte jätteupphetsande att cykla mtb då:(
Besviken och lite irriterad åkte jag därifrån och rev av några varv i Petersburg istället, det gick ju bra det med, även om de spåren är lite mer kuperade och inbjuder inte till lika jämn körning.

Nu ska jag avrunda dagen med en kopp te!

Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar