26 augusti 2012

Silvermedaljör!

Som jag nämnde tidigare genomfördes Götalandsmästerskapen i helgen, utanför Örebro, närmare bestämt Garphyttan/Ånnaboda. 
I ärlighetens namn vågade jag inte hoppas på någon storform efter några mindre bra träningsveckor. Men jag har på kort tid skaffat mig nån slags förkärlek för tempolopp och igår var jag riktigt sugen på att låta cykeln gå fort en sista gång innan säsongen är slut. 
Inför helgen var jag lite kritisk till den korta distansen, endast 20km, med tanke på att sm är 50km kändes det här lite i underkant. Men, istället avslutades banan med en 5km lång backe, perfekt!

Jag gav mig iväg och precis som tidigare tempolopp går första minutrarna på rent adrenalin, mycket tack vare det underbara ljudet från dischjulet, swoosch-swoosch! Tungt!
Jag fick in en bra rytm och efter vändpunkten gick jag på precis lagom hårt för att ha krafter kvar till målbacken. 
Det lyckades, jag gick in på andra plats när jag passerade mållinjen och behöll den hela tävlingen, endast slagen av suveräne lagkamraten Joakim Åleheim. Tre var för övrigt en annan lagkamrat, Ove Nilsson.

Idag kördes linjeloppet över 112km. Det hela var över rätt fort, efter några utbrytningsförsök kom Ove loss redan på första varvet och tillsammans med fyra andra åkare höll de hela vägen till mål där Ove körde in som vinnare efter att ha ställt av de övriga i samma målbacke som igår.
För egen del blev det inte ett jätteintresant lopp direkt. Vi fick plocka lite attacker och gjorde några egna försök. På slutet fick vi iväg Benny som körde in på en finfin 5:e plats. 
Jocke vann spurten i det som var kvar av klungan vilket gav honom en 7:e plats, jag kom in på 9:e och Jimmy på 15:e. 

Sammanfattningsvis kan man väl säga att det var en lyckad helg för laget! Två vinster, ett silver och ett brons, inte fy skam det:)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar