07 januari 2013

2012!

Året som vi numera refererar till i dåtid var ett händelserikt år. Här är ett utdrag av mitt 2012:

Årets jobbigaste: Ränneslättsturen i Eksjö. Inget vinnande koncept att hämta ut en mountainbike sent en fredag och träna lördag för att sedan ställ sig på startlinjen på söndag. Tror jag gick in i väggen flera gånger om.
Här ville jag aldrig mer se åt en mountainbike.
Årets kallaste: Sverigecupen i Åstorp, +5° och regn & hagel, i kortbyxor.

Årets roligaste: Träningslägret på Mallorca!
Jag och Benny lever livet på Mallis. Kommer sakna att vara lagkamrat med cykelsveriges största tjejtjusare :)
Årets mest oväntade: Emma, min storasyster, ringer mig på väg hem från jobbet och berättar att jag ska bli morbror.

Årets gulligaste: Emmas son, Wilmer.

Årets hobby: Ingen som besökt bloggen tidigare kan väl ha undgått mitt intresse för kaffe!? 2012 var året då kaffe gick från att "bara" vara fikadrycken nr1 till en hobby & ett hantverk.

Årets flopp: Landsvägs-SM, punktering efter 1(!) km, lång väntan på nytt hjul följt av en hysteriskt snabb pace för att komma tillbaka till klungan. Väl där var jag helt rökt...
Linjeloppet på SM var ingen höjdare direkt. Foto: Fabian Bender
Årets häftigaste: Swedish House Mafia i Friends arena.

Årets längsta: "Alex mördardag" nere på Mallorca. Drygt 21 mil och 3500 höjdmeter, jag somnade gott den kvällen.

Årets flipp: Placeringsmässigt är det tempoloppet vid götalandsmästerskapen, där jag kom tvåa efter tempokungen Joakim Åleheim. Men jag säger ändå Kinnekulleloppet. Den dagen stämde det mesta jag kunde hjälpa laget på ett bra sätt.
Anför klungan som blev mindre och mindre för varje varv uppför kullen.
Årets blötaste: Linjeloppet på SM

Årets boende: Både Patrik Paulsson och familjen Bodin ordnade all inclusive-boende under flera tävlingshelger, stort tack!

Årets vuxenpoäng: Rödvin! Nästan lika gott som kaffe.

Årets näst längsta: 21 mil ensam genom Blekinge och Småland en regnig söndag i juni.

Årets omställning: Att sluta jobba och börja plugga. Den 25:e varje månad är inte alls lika kul som tidigare...

Årets snabbaste: Min Trek Speed Concept:)

Allt som allt var 2012 ett bra år och jag vill tacka alla som på något sätt bidragit till alla de roliga saker som gjorde det så bra! Nu blickar jag framåt och hoppas på att det här året blir minst lika bra!
På återseende!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar