25 april 2013

Helgförberedelser

Imorgon bär det av mot Wärmland, närmare bestämt Hammarö. Etapplopp med fyra etapper står på programmet. Äntligen får jag tävla på tempocykeln igen!

Har fixat och trixat hela dagen hittills med cyklarna och gjort dem redo för helgen. Jag la ner ca en timmes jobb på att byta bromsklossar på tempocykeln, till korkklossar. När det väl var klart upptäckte jag att de klossar jag precis tagit bort också var av kork...Väl investerad timme!

Linjehojen fick sig en ny fin styrlinda och en tvätt efter veckans bravader i kasst väder var välbehövlig.

Till sist fick sig även mtb:n lite kärlek i form av ett nytt växelreglage. Det förra havererade så det blev reklamation och den har stått parkerad ett par veckor. Tänkte ta mig ut och testköra om en stund, lär ju köra mtb lite mer regelbundet i år om jag ska palla med att tävla på en skaplig nivå. Förra årets mardrömslopp i Eksjö är inget jag vill uppleva igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar