29 april 2013

Hammarö 3-dagars

Om någon sagt till oss i Hymergänget att vi skulle åka hem från Hammarö med tre etappsegrar, en tredjeplats och andraplats i totalen är frågan om någon av oss trott på det. Men så blev det i alla fall. Visst kändes det snopet att gå miste om ledartröjan på sista etappen, men Jonas Ahlstrand var för stark helt enkelt, även om Rasmus spurtade om honom på slutet och tog en etappseger.

För egen del inledde jag lite blygsamt på prologen med en 19:e plats, men på tempot gick det fortare och jag blev 11:a. Men jag hade inga förhoppningar eller tankar på ett eget resultat, jag ville köra för Jakob och totalseger. Så på GP:t och linjet gjorde jag vad jag kunde, men det räckte inte riktigt den här gången. Det kommer som tur är fler chanser! Nästa helg väntar ett nytt etapplopp i Kristianstad, så pass upp för CK Hymer, vi kommer på bred front:)

Foto: catarinaaxelsson.com

Foto: catarinaaxelsson.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar