08 maj 2013

CK Hymer, Jursla GP +ANNAT

Till att börja med vill jag säga att jag är enormt glad och stolt över att köra i ett så bra lag som CK Hymer! Vilket gäng alltså, vi har grymt kul tillsammans både före, under och efter tävling.

I helgen som var körde vi tävlingen Wendes 2-dagars i Kristianstad och hör och häpna, Hymer vann ALLA etapper och totalt. Jakob var först över linjen på lördagens GP och hade även snabbaste tiden på eftermiddagens tempolopp. Rasmus vann söndagens linjeetapp för andra helgen i rad. Alla i laget imponerade på mig under helgen!
Gött häng med gött gäng!
Idag hade jag bestämt att cykla en sväng med min klasskompis Johan. Vi hade stämt träff vid klockan 10 inne i stan, inga konstigheter. Men, när jag vaknade imorse och klockan visar 09:26 blev det en aning stressigt, på ca 15min gick jag från sängliggande till att vara på väg mot stan. Till saken hör att det är drygt 10km in till Johan så det fick lov att gå undan för att hinna, som tur var låg vinden på från rätt håll så med dryga 31km/h i snitt anlände jag till mötesplatsen 10:02.

Nu på kvällen har jag cyklat ytterligare, idag var det nämligen dags för premiär av Norrköpings svar på Faluns "Ingarvet GP". Här i stan heter tävlingsträningen Jursla GP och förhoppningsvis blir det ett återkommande inslag i veckorna framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar