11 juni 2011

Lida ladd!

Laddar just nu inför Lida loop imorgon. Känner på mig att det kan bli en aning jobbigt och möjligheterna till att få smaka mjölksyra känns rätt stora. Men vad då? Det har väl ingen dött av eller?

Cykeln är i alla fall i raceklart skick, tvättad igår och testkörd idag. Allt verkar nu vara som det ska.
Ett tag var jag orolig för att vevlagret hade skurit under testkörningen då det började gnissla på ett högst irriterande sätt under passet. Efter några svordomar och kraftuttryck tog jag mig ändå hemmåt och inte långt från garageuppfarten hörde jag för första gången gnisslet utan att jag trampade. Där och då försvann vevlagret från listan över misstänkta i oljudshärvan.
Insåg då att ljudet istället kom från bakbromsen. Snabbkopplingen hade släppt lite och bromsskivan gick lite i sidled och skavde mot bromsbeläggen och det ver det som orsakade missljuden.
Lätt fixat alltså, bara att spänna snabbkopplingen lite extra så var ljudet borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar