12 juni 2011

Tung dag på sadeln!

Idag var det inte mycket som stämde. Lida loop blev lite av en misär då någon bra prestation från min sida uteblev.
Fick dock en bra start och var topp tio över krönet på slalombacken, men därefter gick det mest utför.
Fick slita redan på grusvägarna för att hänga med i tätgruppen som jag höll nästan hela första loopen. Ut på andra kände jag mig helt slut. Kraftlösa ben och återhämtning långsammare än långsammast. Fick se mig passerad och ifrånkörd av fler åkare än jag orkade räkna och tankarna på någon vettig placering var bortblåsta. Istället fokuserade jag på att ta mig imål och få ett bra träningspass.
Hamnade i samma grupp som Pumpen och vi lyckades få till ett hyffsat samarbete, vi två i alla fall. Övriga i gruppen visade inte någon större lust att hjälpa till.
Ute på tredje loopen kom Figge ikapp oss och han hade fått upp farten rätt bra efter en trög start. Han fick mig att piggna till lite och vi körde på i bra fart sista milen mot mål.
Resultatet, som jag helst vill glömma, blev en 17:e plats i elit. Drygt tio minuter efter Lars Bleckur som vann.

Lite roligare då att jag äntligen fick se Elin Grindemyr när vi skjussade hem August. Har passerat hennes hus flertalet gånger utan någon lycka, men idag hände det alltså:) Inte nog med det så var hon fortfarande ute när vi åkte tillbaka, så två gånger på samma dag alltså, inte illa det inte;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar