17 juni 2012

Taggad på vättern!

Lite sent påkommet kanske men bara av att läsa om alla snabbingar som cyklat runt vår näst största sjö i helgen har jag blivit riktigt sugen på att själv göra det.
Jag kan inte bli annat än stum av beundran för bl.a killarna i Ride of hope-gänget, som tog sig runt på ny rekordtid 6 timmar och 37 minuter. Två av dessa åkare är mina lagkamrater i Trek Sweden racing, Johan Svensson och Alexander Gingsjö, grymt jobbat!

För att stilla mitt sug gav jag mig imorse ut på hojen med målet att cykla minst lika länge som de gjorde. Resultatet blev 7 timmar och 3 minuter över 214km. Inte lika långt som Vätternrundan men lite kämpigt att göra det på egen hand:)
Nästa år, då...

Det är lite intressant att köra så pass länge, man hinner genomgå flera olika känslor i kroppen och det vänder ganska snabbt. Med dryga tre timmar på klockan var jag rätt trött efter mer än en timmes konstant motvind, när det sedan började regna på det funderade jag över vad jag höll på med, men en halvtimme senare var allt frid och fröjd. Pigga ben och bra psyke, trots regn:) Sista två timmarna åt jag ingenting i hopp om en fin väggning mot slutet, men den kom aldrig. Istället kände jag mig piggare och piggare och kunde nästintill spurta uppför de backar som kom i min väg, underlig känsla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar