15 juni 2012

Temporekord!

Joråsåatt, slog väl rekord på "Tvingtempot" idag, på linjecykeln! Stack ut efter lunchen med målet att genomföra två intervaller längs milen, sagt och gjort, väl framme i Tving med tre kvarts uppvärmning i benen startade jag den första utan att vela så mycket. Istället för full gas försökte jag hejda mig lite och hålla koll på wattmätaren. Det verkar som att det lönade sig, för när jag väl var i mål stannade snittwatten på 13W mer än förra gången, och tiden blev 14.55.

Efter några minuters rullande, en kisspaus och tog av mig vindvästen var jag på't igen och körde en andra intervall. Den här gången med målet att köra fortare än första. Och som det gick!
Ökade på ytterligare 4W på snittet och fick en tid på 14.39!

Kul med lite framsteg såhär inför SM då självförtroendet fick sig en liten törn efter förra helgens linjelopp.

Vädret var det inget fel på idag, lite blåsigt, men det är så det är här nere. På bilden syns cykelvägen längs Borgmästarkajen, där blåser det motvind 99 gånger av 100 när man är på väg hem, om då väggen är nära är det en god anledning att få psykbryyt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar