12 juni 2012

Tisdag

Helgens tävlingar i Svenljunga genomfördes med blandat resultat.
På lördagens bergstempo över 2,5km klämde jag till med årets första pallplats tack vare tredje bästa tid, vann gjorde Jocke i laget, han slutar aldrig att imponera den mannen!

Nöjd och förväntansfull startade jag söndagens lopp som kom att bli en lång plåga. Nästan 150km linjelopp i nästintill konstant regn. Fruktansvärt kallt redan på tredje varvet av sju och mina ben kändes äckligt sega. Jag hade inte mycket att komma med i form av attacker och när en grupp väl gått iväg fick jag bita i rätt hårt bara för att hålla mig kvar på cykeln och stanna i klungan resten av tävlingen. Huttrande, besviken och skamsen rullade jag över mållinjen och ville bara hem och glömma den tävlingen...

Tyvärr verkar kylan satt sig på halsen som nu varit lite skrovlig i två dagar, trist såhär tätt inpå SM! Ska lägga mig nu och hoppas att någon extra timme sömn gör susen och att halsen är kry imorgon!

Hade fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar