30 juni 2012

En kärleksförklaring

Jag måste vara lyckligt lottad som har tillgång till den cykelarsenal som jag har.
Där finns min Trek Madone som inte bara är otroligt vacker, den är dessutom fantastiskt skön att köra på. Den är styv som få och responsen man får ifrån den är inte av denna värld, det bör upplevas! Den dansar lätt uppför branta backar och glider stabilt genom skarpa kurvor, det är min ögonsten!

Sen har vi min Trek Speed concept. Det hörs väl redan på namnet att den här cykeln är bygd för fart!?
Det är en ren fröjd att pumpa watt på den här cykeln och med lite medvind i ryggen är känslan total. När det sen är dags för tävling och disc-hjulet åker på ger den ifrån sig ett ljud som kan ge vilken cykelintresserad person som helst gåshud!

Mitt nya tillskott i uppsättningen Trekcyklar, min sprillans nya Superfly Elite fick idag smaka på riktigt mtb-åkande. Om min Madone är vacker, då är den här i sin syndigt svart färg riktigt snygg. Trots att den är långt ifrån lika kvick som min Madone eller lika snabb som Speed concept:en är det något visst med mountainbike.
Känslan av att flyga fram längs en stig eller ruset som går genom kroppen när man plöjer genom ett lerparti spelandes på marginalerna, det är svårslaget.

Nöjd kille!

Det regnade visst lite inatt...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar