02 juli 2012

Bakslag!

Gårdagens Ränneslättstur var en jobbig historia. Jag hade både glömt bort hur jobbigt det är med långlopp och hur jobbig banan i Eksjö är.
Efter knappt halva loppet var mina händer nästintill bortdomnade av allt stigåkande och jag hade svårigheter att hålla i styret.
Med 15km kvar drog jag till med en rejäl vurpa då jag halkade av en bro och gled någon meter i mossa innan jag fastnade i ett lerhål. Precis innan började jag bli trött och det här gjorde inte saken bättre, humöret sviktade och jag fick kämpa bara för att ta mig framåt.
Med 5km kvar kom så den riktiga genomklappningen. Kalla det vad ni vill, väggen, hammaren, kärt barn har många namn:) Nu var jag enormt trött och visste inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta åt eländet! Allt fokus gick åt att hålla mig på cykeln och de som kom ifatt mig körde ifrån mig utan problem.
När så skylten med 1km kvar skymtades fick jag lite extra energi och orkade hålla undan för två jagande killar.
Sluttiden blev 3h 8min. 9min långsammare än förra året, känns väl sådär:/
Hyffsat lerigt i skogen
Även om jag är missnöjd över resultat och tid var det ändå kul att vara tillbaka på en mtb-tävling igen, siktar på att hinna med några till innan säsongen är slut!

Imorse vaknade jag med snuva och det har under dagen förvärrats lite samt att jag dragit på mig huvudvärk också, kanonkul...
Kurerar mig just nu med blodapelsinjuice och sambal oelek, hoppas på snabb bättring. Kortbane-SM på lördag redan! Hoppas verkligen på start där!

Hörs väl snart igen då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar