13 juli 2012

Blod, svett och cykeltvätt!

Förutspådde regn och pissväder till idag så igår tog jag mig i kragen och körde dubbelpass. Det hände inte ofta kan jag säga! Vid sådana situationer brukar jag istället lägga till någon timme på den planerade träningen, men inte igår alltså.
Tog och dammade av tempohojen, som jag inte suttit på sen SM, och gav mig iväg för att köra tröskelträning. Velade länge mellan alternativen 4x15min eller 3x20min, valet föll på det senare så efter en knapp halvtimmes uppvärmning startade jag första intervallen. Det rullade på fint, kul att köra tempo igen tänkte jag innan jag insåg att jag hade rätt kraftig medvind och förstod att tillbakavägen inte skulle rulla lika fint, det gjorde det inte heller...
Jag kom nästan en km kortare på samma tid på tillbakavägen, men vad gör det när man tränar:)
När andra intervallen var klar rullade jag några minuter innan jag skulle vända och köra sista. Då börjar det rinna lite i näsan, så på ren reflex snyter jag mig över axeln, det fortsätter rinna så jag snyter mig en gång till och torkar bort lite med handsken. När jag sen tittar på handsken är det helt röd och kan konstatera att jag blöder näsblod:) 
Jag stannar och försöker få stopp på det och torka bort det värsta med diverse blad jag kan hitta i dikeskanten, för er som undrar, klöver fungerar inget vidare som blodstopp...
Till slut får jag det att sluta rinna och väntar någon minut till innan jag ger mig iväg på den sista tjugan. 

Senare på kvällen avverkade jag en runda på mountainbiken, inga konstigheter där. Kända vägar och inget näsblod, succé helt enkelt.

Idag har jag inte cyklat alls, däremot har jag tvättat alla cyklar så nu är de rena och fina.
Planen med dubbelpasset igår var att jag skulle slippa träna idag i det förutspådda regnet, men regnet har uteblivit under dagen och verkar ha bytt dag till imorgon. Gissa vem som ska träna då...
Tror det är lika bra att plocka fram regnjackan redan nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar