10 juli 2012

Norrköpingsbo!

Väskor, påsar, möbler, kartonger, allt i ett organiserat kaos utspritt så gott det går här hemma. Nu är alla mina saker hemma igen och flytten är ett faktum. Jag har gjort mina sista dagar som karlskronait och åtargår till att vara en tvättäkta östgöte, får väl jobba lite på dialekten för att smälta in:)

Vädret är det väl ingen som undgått att det är, just precis, helt vanligt Juliväder. Förstår inte att folk fortfarande är förvånade över att det regnar då och då. Sist jag kollade var det ändå Sverige vi bor i, inte Mallorca. Men visst, jag hade också föredragit sol och ohygglig värme dagarna i ända, men det är ju inte hållbart i längden, och varför jag vill ha det är säkert bara för att jag aldrig upplevt det och aldrig kommer få det om jag bor kvar inom rikets gränser.
När regnet hänger i luften får man istället göra det bästa av situationen. Jag tog mountainbiken och gav mig iväg till skogen. Två timmar senare var jag hemma, blöt, lerig, trött och glad!
På något underligt sätt klarade jag mig helt från regn, nästan så jag blev lite besviken. Jag hade tänkt mig att himlen skulle öppna sig när jag befann mig mitt i skogen och förvandla stigarna från mycket leriga till ett riktigt lerinferno, men icke. En annan gång kanske!?

Idag tar jag tidig kväll och sover ikapp lite, jobbigt med flytt och sånt därnt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar