09 juli 2012

Kvällscykling

På grund av att jag inte kom hem förns efter klockan tolv idag och jag kände mig väldigt trött, inte fysiskt, mer sömnig, så var jag ett tag inne på att strunta helt i att cykla idag.
Men när jag sen såg dagens ettapp av Tour de France kom jag på andra tankar! Fredrik Kessiakoff alltså, vilken man! Ensam i ledning med 60km kvar, plockade hem bergspris och spurtpris efter varandra som första svensk sen Jesus gick i kortbyxor, typ.
Att det sen inte riktigt höll hela vägen är en annan sak, han gjorde vad han kunde, det skall han ha all cred i världen för! Det är sånt som behövs för att cykel skall kunna synas och uppmärksammas i Sverige! Nästa gång, då...

Efter målgång och diverse intervjuer släppte jag tv-tittandet och fortsatte packa och ordna inför flytten som går av stapeln imorgon. Då skall jag äntligen flytta hem till de vackra vidderna i Östergötland, bort från motvind och hav!

Lite senare kunde jag inte hålla mig från cykeln och gjorde väl en Öijer, cyklade i solnedgången och påväg ut ur stan märkte jag att jag glömt vattenflaskan hemma, ännu mer på pricken!
Det enda minuset med att cykla sent på kvällen är alla flugor och knot som vågar sig fram och svärmar överallt, men det kunde jag leva med:)
För att göra rundan ännu mer lik en Öijer-runda passade jag på att knäppa några bilder längs vägen, man kan tro att Karlskrona försöker flörta med mig att stanna kvar så vackert som det var idag:) Håll till godo! "No filter" för hela slanten, inget fusk här inte!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar