22 juli 2012

Tävlingshelgen då

Det blev väl inte riktigt som jag tänkt mig under helgens tävlingar.

Jag inledde det hela i fredags med att hamna alldeles för långt bak i fältet och var på väg att flyga av flera gånger under första halvtimmen, men sen lyckades jag ta mig upp till en lite mer behaglig position och försökte återhämta mig lite.
Något varv senare var jag längst fram i klungan redo att dra mitt strå till stacken för laget. Precis då attackerar Linus Dahlberg och Jonas Bjelkmark, jag ställer mig upp för att gå med och kommer in på Jonas hjul. Hundra meter senare svänger vägen 90 grader höger, en kurva som vi redan kört ett 20-tal gånger utan problem, men nu kommer jag i lite för hög fart och klarar inte riktigt att hålla linjen genom kurvan, hoppar upp på trottoarkanten men det hjälper inte så jag åker in i häcken längs kanten av vägen. Häcken så mjuk ut så jag trodde nog att jag skulle kunna klara mig ur situationen bara genom att åka längs med den och sen ut på banan igen, men ack så fel jag hade...
Häcken var inte alls mjuk och jag studsade rakt ut i gatan och slog i asfalten med en rätt hård smäll, det var slutet av den tävlingen för mig. Som tur var blev jag inte överkörd av någon som kom bakifrån.


Igår när jag vaknade trodde jag inte att jag skulle kunna starta överhuvud taget, jag kom knappt ur sängen så stel som jag var. När jag vurpade snurrade jag ett varv på asfalten så jag skrapade mig på bägge sidor av höften, så jag hade lite problem att sova, det var magläge som gällde.
När jag väl lyckats byta om och provcyklat lite kändes det ok och jag ställde upp på startlinjen.
När tävlingen väl var igång kände jag inte så mycket av stelheten mer än i ett knä.
Jag försökte ta så mycket vind jag kunde från mina lagkamrater och i möjligaste mån plocka ner attacker.

Jag var riktigt nära ett par gånger att försvinna i kantvinden men lyckades ta mig tillbaka med inställningen att ta en till förning eller en till attack. Till slut var jag så trött så benen knappt ville gå runt och ute på elfte varvet av tretton släppte jag kontakten med det som var kvar av klungan och tackade för mig. Ingen placering i resultatlistan men jag hade en bra känsla och fick jobba hårt.

Om dagens tävling har jag inte mycket att säga, medioker insats för egen del. Bra ben korta stunder med för dålig återhämtning mellan fartökningarna för att kunna göra så mycket nytta. Kom i mål på en lika blygsam som betydelselös 23:e(?) plats.

Nu ska jag ta mig en funderare på hur jag ska göra för att bli bättre, känns som att det blir lite revideringar av träningsupplägget!

Om ni orkat läsa er hela vägen hit tackar jag för mig och önskar er en fortsatt trevlig dag/kväll!
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar