13 oktober 2009

Det här kan jag få för...

De som känner mig vet redan att jag inte är något stort fan av fotboll. Nu verkar det som att jag har hittat en till likasinnad, eller vad sägs om en blogg med namnet "Allt utom fotboll"?

Där finns ett citat, som i min mening är helt genialt, det lyder: If cycling were easy they would call it football.
Grammatiskt sett ska det nog stå "If cycling was easy" men ni hajjar grejen.
Jag skulle vilja dra det här ett steg längre. Genom att översätta till svenska och utveckla det ytterligare, då blir resultatet:

"Om konditionsidrott var lätt skulle det kallas för fotboll"

Ni kanske tycker att jag tar i lite för mycket. Till er säger jag bara: Bevisa att jag har fel!
Just nu är jag rankad som nr 16 på säsongens MTB-ranking i Sverige. Ta ett fotbollslag som är ungefär lika bra. Djurgården är 16:e i allsvenskan just nu, vi tar de som exempel.
Jag är övertygad om att jag har bättre kondition än dem, att jag skulle springa snabbare än medeldjurgårdaren över en mil.

Jag säger bara: Bring it on!

Nu får ni inte tro att jag inte tycker att fotbollsspelare är bra på det de gör och att jag skulle göra det bättre. Det tror jag absolut inte, allt jag säger är bara att konditionsstatusen på de flesta fotbollsspelare är bristande. De är fortfarande idrottare, men det är en bollsport, inte konditionssport.

Good night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar