12 oktober 2009

Kilometertest

Har precis avslutat dagens träning och ätit lite. På grund av att jag har haft lite ont i ett knä sen Vista så tänkte jag att jag inte skulle belasta allt för mycket.

Så för att inte slita på knät bestämde jag att jag skulle springa lite lätt som uppvärming för att sedan ställa mig i garaget och träna stakåkning i pappas uppfinning:D

Den lätta löpningen fungerade i ca 1 minut, knät kändes bra så jag gick på hårdare i några minuter. Bestämde att jag skulle försöka mig på ett kilometertest, främst för att kunna jämföra med Öijer men också för att kunna jämföra mina egna tider i höst och vinter.
Så jag sprang en kilometer hemifrån och startade sedan i motsatt riktning så att garageuppfarten blev mitt mål.
Jag är dock inte 100% säker på att det är exakt 1000m, +-50m ca. Tiden blev iaf 3 minuter och 6 sekunder, helt ok. Ska försöka mäta upp sträckan mer exakt.
Efter att jag pustat ut någon minut körde jag 40 minuter stakning i garaget, sen var det klart:D

Dusch snart då, two and a half men och sen läggdags

Nightynight!

Update 21:15, Enligt eniro är min kilometer 979m.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar