04 april 2011

Allebike Ipsum!

Idag var dagen med stort D!

Hämtade imorse ett paket på posten med det sista delarna till cykeln, och har under dagen monterat ihop allt så cykeln är komplett. Och den är fullständigt brutal! Jag själv tycker att den är riktigt snygg och den är dessutom rätt lätt. Så jag är riktigt nöjd.

Premiärtur blev det också. Tog det rätt så piano i en dryg timme där jag bara körde runt och lekte, testade hur allt fungerade och riktigt njöt!
Trots den korta turen känns det som att det här är rätt, den här cykeln kommer gå snabbt:)

Nytt för mig är att jag monterade ett riserstyre nu i helgen. Har alltid tidigare haft raka styren, oftast med bar-ends. Men nu skippar jag bar-ends:en ett tag och testar det här med riser. Det kändes lite annorlunda med en mer upprätt sittställning men riktigt skönt med lite bredare styre.
Dessutom är riserstyret lättare än ett rakt styre med bar-ends;)


Kom på också att jag inte avlagt någon rapport om mitt LCHF-experiment, men ni kan vara lugna, det kommer.

På återseende!

1 kommentar:

  1. Snyggt styre! Köpte en likadan på ebay i helgen och det verkar sjukt prisvärt.

    SvaraRadera