24 april 2011

Tävlingspremiär!

Idag genomfördes Kringelloppet i Södertälje med mig på startlinjen.

Resan som blev lyckad med ett hyffsat resultat och en bra känsla kunde slutat mycket värre. Det första som händer när jag och August testar baan är att jag kör på en sten eller något och skär upp ett 2cm jack i bakdäcket. Med mindre än en timme till start sprider sig en liten panikkänsla i mig och jag blir rädd att dagen skulle vara över innan den ens börjat.

Men som räddning hade August en slang med sig och ett däck kunde jag få köpa av Stefan Carlsson. Så efter lite snabbmek var jag på banan igen och testkörde. Trots det hårt pumpade bakdäcket kändes det bra. Lite stötigt kanske, men bättre att vara på säkra sidan nu när jag hade slang i tänkte jag.

Starten gick i alla fall och jag kom iväg riktigt dåligt och fick ta alla chanser jag kunde till omkörningar, tror det blev minst sex-sju omkörningar bara på första varvet. Sedan lugnade det ner sig lite och jag plockade placeringar nästan varje varv som gick och körde in i mål som tolfte man. Glad och nöjd:)

Kul att vara tillbaka i tävlingssvängen igen, den här gången med skaplig form också. Imorgon kör vi igen, då är det Kolmårdsbiken. 55km plågsam njutning...

Nu hinner jag inte mer, ska iväg på basket!

Hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar