21 april 2011

Kolmårdsbiketräning

Igår uteblev träningen då jag istället ryckte in och jobbade borta hos Håkan för att hjälpa till med potatisen. Trode först att det bara skulle ta några timmar så jag kunde åka hem vid lunchtid, men ack så fel jag hade. Efter 11 timmar och några ton sorterad och förpackad potatis åkte jag hem, utan ork att ge mig ut och träna.

Idag har det däremot tränats.
Fick skjuts av mamma ut till Sörsjön och under tiden som hon åkte fram och tillbaka till Örebro för att hämta mormors syster körde jag igenom banan för Kolmårdsbiken igen. Jag hann till och med köra ett extra varv på andra loopen.
Det hade torkat upp en hel del jämfört med hur det var i helgen, men tro inte att det dammar runt hela banan för det. Det finns partier som kommer vara blöta sommaren igenom även om vi skulle ha högsta klassens brandrisk i skogen på grund av torka.

En sak är dock säker, det kommer inte bli lika blött som premiärupplagan av "nya" Kolmårddsbiken 2007. Det ligger högt upp på listan över lerigaste tävlingar jag kört:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar